Nie działa? Zainstaluj DevalVR, QT lub Flash  polski English Feed RSSŚledź nas na TwitterzeŚledź na Pintereście
Szukaj w panoramach:
»
Pod pomnikiem Wincentego Witosa na południowym skraju warszawskiego placu Trzech Krzyży. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
Pod pomnikiem Wincentego Witosa na południowym skraju warszawskiego placu Trzech Krzyży.
• Dodano do galerii Rozmiar: 3,9 MBWyświetleń: 10661 (#147)
Kościół parafialny pw. Podwyższenia Krzyża Świętego na rogu ulic Tuwima i Sienkiewicza w Łodzi. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
Kościół parafialny pw. Podwyższenia Krzyża Świętego na rogu ulic Tuwima i Sienkiewicza w Łodzi.

Neoromańską świątynię, drugi kościół katolicki w mieście, wzniesiono w latach 1860-75 według projektu Franciszka Tournelle'a. W dniu konsekracji, 19 maja 1888 roku, umieszczono w głównym ołtarzu relikwie św. Justyna i św. Agnieszki. W czasie II wojny kościół przeznaczono dla niemieckich katolików, dzięki czemu uniknął zniszczeń; obecnie jest restaurowany po powojennych zaniedbaniach.
• Dodano do galerii Rozmiar: 3,7 MBWyświetleń: 6327 (#630)
Wnętrze oktogonalnej wieży na zamku Krzyżtopór w Ujeździe (woj. świętokrzyskie). 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
Wnętrze oktogonalnej wieży na zamku Krzyżtopór w Ujeździe (woj. świętokrzyskie).

Wikipedia: "Budowany w latach 1627-1644 przez Krzysztofa Ossolińskiego, nigdy w pełni nie został ukończony. Jest to obszerny pałac w stylu włoskim typu palazzo in fortezza. Budowniczym, który sporządził plany i nadzorował wznoszenie pałacu był Wawrzyniec Senes. Od strony północnej przylegały niegdyś piękne ogrody w stylu włoskim.

Historia powstania pałacu i jego świetności pozostaje wciąż nie do końca poznana. Jest to powodem do narastania wokół niego legend. Jedną z nich jest opowieść o zastosowaniu w pałacu symboliki liczb nawiązującej do kalendarza: okien miał tyle, ile dni w roku, pokoi tyle, ile tygodni; sal wielkich tyle, ile miesięcy, a 4 narożne jego baszty odpowiadały liczbie kwartałów. Brak zachowanych planów budowy oraz sztychów sprzed przebudowy w XVIII wieku uniemożliwia dziś faktyczne odtworzenie wizerunku zamku z połowy XVII wieku.

Jego fundator cieszył się nim krótko. Krzysztof Ossoliński zmarł nagle w rok po ukończeniu budowy. Pozostawił on po sobie bardzo zadłużony majątek, który odziedziczył jego syn Krzysztof Baldwin Ossoliński. Po śmierci Krzysztofa Baldwina Ossolińskiego (1649) pałac odziedziczyła spokrewniona z nim rodzina Kalinowskich. Pałac został ograbiony w czasie potopu przez Szwedów (1655). Zamieszkany do roku 1770, kiedy został zniszczony przez wojska rosyjskie w czasie obrony przez wojska Konfederacji Barskiej."

Ośmioboczna wieża, wzniesiona w miejscu, gdzie wypływa lokalne źródło, była centrum reprezentacyjnej części pałacu. Na pierwszym piętrze mieściła się sala jadalna, a na drugim — dwukondygnacyjna sala balowa, o której fama głosi, że zamiast sufitu miała szklane akwarium, w którym pływały egzotyczne ryby.

• Dodano do galerii Rozmiar: 2,5 MBWyświetleń: 3855 (#1811)
Zamek Krzyżtopór
W ruinach XVII-wiecznego zamku Krzyżtopór w Ujeździe. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
W ruinach XVII-wiecznego zamku Krzyżtopór w Ujeździe.
• Dodano do galerii Rozmiar: 3,3 MBWyświetleń: 3234 (#1997)
W drewnianym kościele parafialnym pw. św. Joachima w Krzyżanowicach koło Bochni. 
Kliknij, by zobaczyć tę panoramę w nowym oknie na pełnym ekranie
W drewnianym kościele parafialnym pw. św. Joachima w Krzyżanowicach koło Bochni.

"Kościół św. Joachima w Krzyżanowicach prawdopodobnie z 1746 r. (choć wg niektórych źródeł z 1699 r.) został zbudowany w Bochni, a do Krzyżanowic przeniesiono go w 1794 r. (parafia powstała tu już przed 1326 r.). Świątynia konstrukcji zrębowej, z murowaną zakrystią, kryta jest jednokalenicowym gontowym dachem. Przy kościele stoi drewniana dzwonnica z XVIII w. konstrukcji słupowej. Jednonawowe wnętrze kryte jest stropem, w prezbiterium znajduje się natomiast pozorne sklepienie krzyżowe. Przejście w ścianie tęczowej ma wykrój półkolisty. Polichromia figuralna pochodzi z XIX w. i jest dziełem Jakuba Gucwy. Klasycystyczne ołtarze - główny i boczne - pochodzą z XIX w. W głównym widnieje płaskorzeźbiona postać patrona, św. Joachima. W bocznych znajdują się płaskorzeźba Serca Pana Jezusa oraz obraz Matki Bożej z Dzieciątkiem. Klasycystyczna ambona pochodzi również z XIX w. Rokokowy prospekt organowy powstał w wieku XVIII w. Najstarszym elementem wyposażenia jest kamienna gotycka chrzcielnica z XVI w." (Szlak Architektury Drewnianej, Kraków 2005).
• Dodano do galerii Rozmiar: 4,4 MBWyświetleń: 12142 (#86)
Strona
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Pokaż lokalizację wszystkich panoram
Kontakt
Zainteresowany?
Napisz maila na adres
panoramy@zbooy.pl
Najnowszy komentarz
Czwartek, 2 listopada 2017: Na murach pałacu Pena w portugalskiej Sintrze
Palácio da Pena
Czy to już jest koniec? :( (widz)
© Szymon "Zbooy" Madej
2005–2017